הטיפול הצמחי באסטמה מגובה גם במחקר המודרני; מחקר עדכני מוכיח את יעילותו של הרכב צמחי הכולל סופורה (Ku Shen), גנודרמה וליקוריץ לטיפול באסטמה כרונית, תוך השפעה משמעותית על התגובה החיסונית וללא תופעות הלוואי האופייניות לתרופות סינטטיות.

Ku Shen) Sophora flavescens), הוא צמח המקובל ברפואה הסינית המסורתית בטיפול באקזמה, בגרד ובאסטמה. השפעתו של הצמח נבדקה ע"י צוותו של Ba Hoang. במחקר פתוח שכלל מעקב במשך 3 שנים אחר 14 חולים אסטמתיים כרוניים בגילים 22-70 שטופלו בתמצית הצמח, נמצא שיפור משמעותי באיכות החיים, בתסמינים הקליניים ובתפקוד ריאתי לאורך כל תקופת הניסוי. בנוסף נמצאה הפחתה משמעותית בשימוש בתרופות סטרואידיאליות סינטטיות ובמרחיבי סמפונות, עד כדי הפסקה מוחלטת בשימוש בהם בחלק מהמקרים. לא נצפו תופעות לוואי משמעותיות משימוש בצמח, ומתקבל הרושם שהתמצית יעילה ובטוחה בטיפול באסטמה הכרונית.

על-פי מחקר משנת 2006 אשר נערך בביה"ס לרפואה "הר סיני" בניו יורק, בשיתוף עם ביה"ח לטיפול באסטמה אשר בביה"ס לרפואה וויפאנג בסין, נמצאה יעילות גבוהה בטיפול באסטמה עם הרכב צמחי מסורתי. דברי החוקרים המעורבים במחקר: "זהו המחקר המבוקר כיאות הראשון בו הרכב צמחי סיני נמצא יעיל בטיפול באסטמה באותה דרגה כמו תרופות סטרואידיאליות סינטטיות". המחקר נחשב חריג באיכות עיצובו ובכך שהוא נמשך על פני מספר שנים.

הניסוי הראשון של צוות זה פורסם כבר בשנת 2000 ובחן את השפעתן של 14 תמציות צמחים מהמקובלים ברפואה הסינית לטיפול באסטמה על רקע אלרגי. ההרכב שנבדק בשנת 2000 היה מבוסס על פורמולה מקובלת לטיפול באסטמה וברונכיטיס במחלקת הילדים בביה"ח China-Japan Friendship Hospital בבייג'ין. החוקרים קבעו בשעתו כי הרכב הצמחים הנבדק נמצא יעיל כמו התרופה הקורטיקוסטרואידיאלית דקסאמטאזון, אך ללא תופעות הלוואי השכיחות של התרופה.

עפ"י (Xiu-Min Li (MD, פרופסור ברפואת ילדים במרכז לאימיונוביולוגיה אשר בביה"ס לרפואה "הר סיני" בניו-יורק, מתוך הצמחים אשר נבדקו כלל ההרכב היעיל ביותר תמציות של שלושה צמחים:

• Ling Zhi (Ganoderma lucidum)
• Ku Shen (Sophora flavescens)
• Gan Cao (Glycyrrhiza uralensis)

יעיל כמו תרופות סינטטיות, אך נטול תופעות לוואי
המחקר הבא שנערך בבי"ח זה והיה ממומן על-ידי רשויות הבריאות בארה"ב נערך עם הרכב צמחי משולש זה ופורסם בספטמבר 2005 בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology בפרסום דווח כי הרכב הצמחים הנ"ל נמצא יעיל כמו תרופות סטראידיאליות סינטטיות, אך ללא תופעות לוואי של עיכוב של רמות הקורטיזול בסרום והתפקוד החיסוני.
במחקר נטלו חלק 89 חולי אסטמה לא תלויי סטרואידים, שחולקו לשתי קבוצות ניסוי. הקבוצה הראשונה מנתה 45 חולים, שחלקם טופלו בכמוסות המכילות את הרכב הצמחים והיתר בפלצבו. קבוצת ניסוי שניה מנתה 46 חולים שקיבלו, חלקם, טבליות המכילות 20 מ"ג פרדניזון ויתרתם כמוסות פלצבו כביקורת. רמות הסרום של קורטיזול, ציטוקינים ונוגדני IgE עברו הערכה לפני ואחרי הטיפול, כמו גם הערכת תסמינים סובייקטיביים, תופעות לוואי ובדיקה ספירומטרית. התסמינים אשר נבדקו כללו תכיפות של שיעול, קוצר נשימה, צפצופי נשימה, יקיצה לילית ויקיצה עם שחר הנובעות מקוצר נשימה, אפיזודות של ריניטיס אלרגית ומידת הצורך בשימוש בתרופות מרחיבות סימפונות בשאיפה. כמו כן, נבדקו רמות של אאוזינופילים בדם והציטוקינים אינטרלוקין-5, אינטרלוקין-13 ואינטרפרון-Y.

בתום ארבעה שבועות הראו חברי שתי הקבוצות שיפור בתסמינים, בתפקוד הריאתי וברמות האאוזינופילים באופן שווה. יש לציין, כי בשתי הקבוצות רמות הקורטיזול שלפני הטיפול היו מעט נמוכות מהנורמה, דבר שכיח בקרב הלוקים באסטמה. עם זאת, לאחר הטיפול הראתה הקבוצה אשר קיבלה תרופות סטרואידיאליות סינטטיות עיכוב בציר ההיפותלמוס-היפופיזה-אדרנל, אשר התבטא בירידה תלולה יותר ברמות הקורטיזול. לעומתה, הראתה קבוצת המטופלים אשר קיבלו את הטיפול הצמחי חזרה לרמות נורמליות של קורטיזול בסרום. בנוסף, בתום 4 שבועות נצפתה בקרב חברי הקבוצה שקיבלה פרדניזון עלייה משמעותית במשקל, בעוד הקבוצה שטופלה בצמחים לא הראתה עלייה שכזו. כמו כן נמצא כי בקבוצה אשר קיבלה את הטיפול הצמחי הייתה הפחתה משמעותית של רמות אינטרלוקין-3 ואינטרלוקין-5, וכן עלייה של אינטרפרון-Y (חומר אנדוגני בעל פעילותאנטי-ויראלית ומשפעלת חיסונית משמעותית), בעוד בקבוצת הפרדניזון היה עיכוב של אינטרפרון-Y.

החוקרים סבורים כי ממצאים אלה מצביעים על השפעה משמעותית של ההרכב הצמחי על התגובה החיסונית בחולי אסטמה.